Saturday 10 December 2011

Wahai Anak Adam


Rasulullah SAW. bersabda, "Allah Ta'ala berfirman, 'Wahai anak Adam, sesungguhnya kau berdoa kepada-Ku dan memohon kepada-Ku, maka akan Aku ampuni kau, Aku tidak peduli (berapapun banyak dan besarnya dosamu). Wahai anak Adam seandainya dosa-dosamu (sebanyak) awan di langit kemudian kau minta ampun kepada-Ku niscaya akan Aku ampuni kau. Wahai anak Adam sesungguhnya jika kau datang kepada-Ku dengan kesalahan sepunuh bumi kemudian kau menemuiku dengan tidak menyekutukan Aku sedikitpun maka akan Aku temui kau dengan sepenuh itu pula ampunan'."

(HR. Turmudzi)







Prophet Muhammad. said, "Allah the Exalted said, 'O son of Adam, you're actually praying to me and pleaded with me, then will I forgive you, I do not care (regardless of many and the size of your sins). O son of Adam if your sins (as much) clouds in the sky and then you ask for forgiveness unto me I will surely forgive you. O son of Adam in fact if you come to me with an error sepunuh earth then you meet me by not associating the slightest then I would I meet you with all the same forgiveness'. "

(Narrated by Turmudzi)

No comments:

Post a Comment

Comment Please!!!

Forex

InstaForex

FB

DV

PPW